SEO Advanced

Korte tagline van de cursus

Basis cursus

24 november | 15:00 - 17:00

1.395,-

De opleiding

Dat SEO belangrijk is, dat weet je natuurlijk al. Maar hoe je dat precies toepast in je teksten, dat is iets waar je graag meer over wilt weten. In deze training ontwikkel je een goede theoretische kennis van SEO die je tijdens de lessen direct in de praktijk brengt.

Er valt veel over SEO te vertellen, maar het is vooral ook een kwestie van doen. Techniek en theorie komen zeker aan bod, maar dit komt pas echt tot leven in praktische, herkenbare situaties. Daarbij is er alle ruimte om te experimenteren en uit te proberen. Tijdens de lessen werk je stapsgewijs aan het verbeteren van je eigen website of die van je werk- of opdrachtgever. Al snel zie je waar de grootste SEO-winsten te behalen zijn. Maar we kijken niet alleen naar de quick wins. Je leert ook hoe je een SEO-strategie ontwikkelt voor de lange termijn. Je ontdekt natuurlijk ook welke rol copywriting daarin speelt. Aan de ene kant om meer verkeer naar je website te trekken, maar ook om dat verkeer te laten converteren.

SEO & Copywriting in de praktijk

Stel je voor: je klant heeft een restaurant in Amsterdam. Dan is hij of zij niet de enige, er zijn er namelijk meer dan 1.300. De meeste daarvan hebben uiteraard een website. Al deze ondernemers willen natuurlijk dat hun website bovenaan de zoekresultaten verschijnt als iemand ‘restaurant Amsterdam’ bij Google intikt. Hoe kom je daar ooit tussen? Het antwoord is simpel: niet. En waarom zou je dit ook willen? Aan zo’n zoekopdracht zie je namelijk niet of iemand zin heeft in tapas of in sushi. En dat zijn nu net de bezoekers waar jouw klant met een pannenkoekenrestaurant weinig aan heeft.

Na deze cursus snap je dan ook dat optimaliseren op ‘restaurant Amsterdam’ je veel kost en weinig oplevert. Terwijl meer specifieke termen als ‘de beste pannenkoeken van Amsterdam’ wél de juiste klanten naar je website leiden. En belangrijker: je weet hoe je dat met behulp van SEO & Copywriting realiseert.

Voor wie bedoeld?

De training SEO & Copywriting is bedoeld voor iedereen die begrijpt dat de juiste teksten op een website het verschil maken tussen een bezoeker die gelijk weer weg is en een bezoeker die iets op je website doet. Je weet dat een website geen online visitekaartje is, maar een onmisbaar onderdeel van je bedrijf of organisatie. Je snapt dat zoekmachineoptimalisatie daarbij een waardevol middel is, maar ook dat het nooit een doel op zich is.

Je houdt je bezig met (online) communicatie binnen een organisatie of je hebt ambities om als copywriter voor jezelf te beginnen. Verder zie je dat er online veel kansen liggen, maar ben je vooral benieuwd hoe je hier zelf concreet meer mee kunt doen. Hoe je een heldere tekst schrijft hoeven we je niet meer te leren, maar je staat wel open voor nieuwe creatieve technieken en inzichten.

Direct rendement

  • Je ontwikkelt een goede basiskennis van SEO
  • Je leert zelf een zoekwoordenanalyse uitvoeren
  • Je leert teksten optimaliseren
  • Je leert creatievere teksten schrijven
  • Je leert hoe je een SEO-plan opstelt
  • Je maakt kennis met handige SEO-tool

Inhoud

Om goede teksten te schrijven waar zowel zoekmachines als mensen blij van worden is een bepaalde basiskennis onmisbaar. Je zult dus eerst leren wat SEO in de brede zin van het woord betekent voordat we dieper ingaan op de specialisatie SEO­-Copywriting. Daarbij krijg je antwoorden op verschillende vragen, zoals:

  • Hoe werken zoekmachines eigenlijk?
  • Welke factoren bepalen mijn positie in zoekmachines?
  • Waarom staat mijn concurrent zo hoog in Google en ik niet?

Met die kennis zet je vervolgens de eerste stappen om je eigen teksten te verbeteren. Een goed zoekwoordenonderzoek is hierbij onmisbaar. Er bestaan veel dure tools waarmee je dit soort analyses kunt doen, maar gelukkig zijn er ook gratis alternatieven waarmee je direct aan de slag kunt. Tijdens de training zullen we deze gratis tools bespreken, zodat je direct met je eigen zoekwoordenonderzoek kunt beginnen.

Daarnaast gaat het natuurlijk ook over het daadwerkelijke schrijven. Bij SEO­-Copywriting houd je continu de zogenoemde ranking factors in je achterhoofd. Maar het is minstens zo belangrijk dat je de klant verleidt en overtuigt.

Om die balans te vinden, werken we met een heldere checklist die je na de training op elke tekst kunt toepassen. Verder bespreken we technieken en methodes om de juiste tone of voice te vinden. Een toon die jouw klanten aanspreekt en inspireert, maar die tegelijkertijd ook het karakter van jouw bedrijf goed vertegenwoordigt.

Welke SEO & Copywriting training past bij mij?

Houd je in je teksten al rekening met SEO, maar weet je ook dat er op dit gebied nog veel te leren valt? Overweeg dan onze training SEO & Copywriting voor gevorderden.

Niet zeker welke training het best bij jou past? Neem dan contact op met programmamanager Stephan Stegeman 020-5126500 of stephan@srm.nl.

Programma

1.Advanced SEO Toolkit voor de echte SEO Specialisten Welke tools zijn onmisbaar voor de echte SEO-specialisten? Uiteraard heeft iedere tools zijn eigen specialiteiten. In deze training leer je welke tools het meest efficiënt zijn en welke tools je inzet voor welk onderdeel van je SEO strategie: content, techniek, autoriteit of gebruikerssignalen. 2.Crawlen & Indexeren & Crawlbudget Dat Google crawlt mag geen verassing voor je zijn. Maar hoe verplaatst Google zich eigenlijk door je website heen? En waarom is dit zo belangrijk? Een veel voorkomende term in de wereld van SEO is crawlbudget. Maar wat beteken crawlbudget eigenlijk? Is het een issue voor mijn website of webshop en staat het een goede positionering in de weg? Leer in deze cursus hoe je het crawlbudget van jouw website analyseert én hoe je het optimaliseert. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • Indexability
  • • Canonical Tags
  • • HTTP Status Codes
  • • Robots.txt
  • • Sitemaps
3. JavaScript & SEO Kan Google nu wel of niet met JavaScript omgaan? Deze discussie voer de laatste jaren de boventoon. In deze cursus leer je hoe je efficiënt om te gaan met bepaalde JavaScript SEO strategieën voor jouw website. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • De broncode en de DOM
  • • JavaScript crawling met SEO tools
  • • Crawlbudget
4. Speed, speed, speed Paginasnelheid is key in SEO. Iedere milliseconde heeft effect op het gebruikersgedrag van je bezoekers. Er zijn enorm veel tools en metrics waar je op moet letten voor een optimale snelheid. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • Paginasnelheid in Google Analytics
  • • Betrouwbare én onbetrouwbare tools
  • • AMP
5. Structured Data & Rich Snippets Het inzetten van Structured Data kan een enorme positieve invloed hebben op jouw SEO-strategie. Het helpt Google namelijk te begrijpen waar jouw pagina over gaat. Maar welke Structured Data past bij jouw website en hoe implementeer ik deze? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • Welke Structured Data te implementeren
  • • Implementatie van Structured Data
  • • Google Tag Manager
6. Google Search Console – Geavanceerde inzichten Deze gratis tool van Google is onmisbaar in een optimale SEO-strategie. Maar je kunt zoveel meer met deze tool dan je misschien wel weet. Welke geheimen heeft Google Search Console voor je en met welk data moet je daadwerkelijk aan de slag? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • Geavanceerde Property’s
  • • URL Inspectietool
  • • Indexdekking
7. URL-Parameters, Filters & Paginatie Met name SEO-specialisten die aan de webshop-zijde werken, hebben dagelijks te maken met filters, paginering en andere URL-parameters. Het onjuist configureren van deze facetten van SEO kunnen een goede positionering behoorlijk in de weg staan. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • Indexeerbare filters
  • •Rel prev/next
8. Mobile SEO – Mobile First of Mobile only? De smartphone is al enige tijd het apparaat waar de meeste zoekopdrachten op worden uitgevoerd. Voor SEO betekent dit in veel gevallen ook een behoorlijke omslag van de SEO-strategie. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • Mobile versus Desktop
  • • Crawlen als een mobile crawlen
  • • Identificatie en oplossen van technische mobiele SEO-problemen
  • • Mobile First Index
9. Server Logs Het analyseren van je server logs geeft exact aan waar Google (of andere crawlers) op je website is geweest. Zijn deze inzichten daadwerkelijk nodig voor mijn analyses of zijn er andere prioriteiten? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • Tools voor Server Log Analyzing
  • • Implementatie van Structured Data
10. Internationale SEO Heb je een website met meerdere talen, of heb je meerdere internationale websites? Dan is een internationale SEO-strategie onmisbaar. Je wilt uiteraard dat je website in die meerdere regio’s en talen vindbaar wordt. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:
  • • Multiregionale en Meertalige SEO-strategieën
  • • Hreflang tags
  • • Internationaal linkprofiel

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de training SEO & Copywriting voor beginners. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de Uitgebreide informatie (PDF) .

28-01-2019

Amsterdam

BCN Amsterdam Arena
Maandaggroep

 

 
06-03-2019

Utrecht

Meeting Plaza
Woensdaggroep

 

 

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de training SEO & Copywriting. Let op: de opleidingsprijs is btw-vrij.

Kosten

Opleidingskosten  € 1.395,00
Opleidingsprijs  € 1.395,00

Mark van Hattum

Eigenaar MvH Media

Lokatie

BCN Amsterdam Arena

Data & Tijden

24 November - 15:00 - 17:00

Schrijf je direct in of vraag meer informatie aan.

Gerelateerde cursussen

SEO & Copywriting

In de cursus SEO & Copywriting leer je hoe zoekmachines écht werken en welke rol copywriting daarin speelt.

Basis cursus

24 november | 15:00 - 17:00

1.395,-

SEO & Copywriting

In de cursus SEO & Copywriting leer je hoe zoekmachines écht werken en welke rol copywriting daarin speelt.

Basis cursus

24 november | 15:00 - 17:00

1.395,-

SEO & Copywriting

In de cursus SEO & Copywriting leer je hoe zoekmachines écht werken en welke rol copywriting daarin speelt.

Basis cursus

24 november | 15:00 - 17:00

1.395,-