SEO Medior

Korte tagline van de cursus

Basis cursus

24 november | 15:00 - 17:00

1.395,-

De opleiding

Dat SEO belangrijk is, is voor jou geen geheim. Jij bent immers al enige tijd bezig met het optimaliseren van een website (of meerdere websites). Daar loop je voortdurend tegen termen als crawlbudget en Mobile First Indexing aan. De standaard optimalisaties als een meta-titel optimaliseren en het toepassen van een H1 zijn voor jou al lang geen geheimen meer. Jij bent al meer de diepte in en maakt je druk om cralwbudget en crawl priorisering of het juist instellen van een canonical tag of je internationale SEO-strategie. In deze cursus leer je exact hoe Google je website leest, beoordeelt en uiteindelijk positioneert in de zoekresultaten. Maar belangrijker nog: je leert welke geavanceerde SEO-facetten belangrijk zijn en welke juist niet.

SEO & Copywriting in de praktijk

Curabitur at lacus ac velit ornare lobortis. Pellentesque posuere. Sed consequat, leo eget bibendum sodales, augue velit cursus nunc, quis gravida magna mi a libero. Fusce risus nisl, viverra et, tempor et, pretium in, sapien. Cras non dolor.Praesent vestibulum dapibus nibh. Vestibulum rutrum, mi nec elementum vehicula, eros quam gravida nisl, id fringilla neque ante vel mi. Donec sodales sagittis magna. Proin faucibus arcu quis ante. Nam eget dui. Sed a libero. Duis lobortis massa imperdiet quam. Curabitur at lacus ac velit ornare lobortis. Phasellus blandit leo ut odio. Aenean ut eros et nisl sagittis vestibulum estibulum dapibus nunc ac augue. Phasellus a est. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Vivamus euismod mauris. Nullam accumsan lorem in dui.

Voor wie bedoeld?

Deze training is met name bedoeld voor de SEO-specialist die op zoek is naar nieuwe en geavanceerde inzichten.

  • • SEO marketeers aan de bureauzijde
  • • SEO marketeers voor een webshop
  • • SEO marketeers voor een internationale website

Direct rendement

  • Curabitur at lacus ac velit ornare lobortis. Pellentesque posuere. Fusce egestas elit eget lorem. Etiam vitae tortor. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Phasellus ullamcorper ipsum rutrum nunc.. Ut id nisl quis enim dignissim sagittis. Phasellus volutpat, metus eget egestas mollis, lacus lacus blandit dui, id egestas quam mauris ut lacus. Pellentesque egestas, neque sit amet convallis pulvinar, justo nulla eleifend augue, ac auctor orci leo non est.

Inhoud

Curabitur at lacus ac velit ornare lobortis. Pellentesque posuere. Sed consequat, leo eget bibendum sodales, augue velit cursus nunc, quis gravida magna mi a libero. Fusce risus nisl, viverra et, tempor et, pretium in, sapien. Cras non dolor. Praesent vestibulum dapibus nibh. Vestibulum rutrum, mi nec elementum vehicula, eros quam gravida nisl, id fringilla neque ante vel mi. Donec sodales sagittis magna. Proin faucibus arcu quis ante. Nam eget duiSed a libero. Duis lobortis massa imperdiet quam. Curabitur at lacus ac velit ornare lobortis. Phasellus blandit leo ut odio. Aenean ut eros et nisl sagittis vestibulumVestibulum dapibus nunc ac augue. Phasellus a est. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Vivamus euismod mauris. Nullam accumsan lorem in dui.

Welke SEO & Copywriting training past bij mij?

Curabitur at lacus ac velit ornare lobortis. Pellentesque posuere. Sed consequat, leo eget bibendum sodales, augue velit cursus nunc, quis gravida magna mi a libero. Fusce risus nisl, viverra et, tempor et, pretium in, sapien. Cras non dolor.

Programma

1.Advanced SEO Toolkit voor de echte SEO Specialisten
Welke tools zijn onmisbaar voor de echte SEO-specialisten? Uiteraard heeft iedere tools zijn eigen specialiteiten. In deze training leer je welke tools het meest efficiënt zijn en welke tools je inzet voor welk onderdeel van je SEO strategie: content, techniek, autoriteit of gebruikerssignalen.


2.Crawlen & Indexeren & Crawlbudget
Dat Google crawlt mag geen verassing voor je zijn. Maar hoe verplaatst Google zich eigenlijk door je website heen? En waarom is dit zo belangrijk? Een veel voorkomende term in de wereld van SEO is crawlbudget. Maar wat beteken crawlbudget eigenlijk? Is het een issue voor mijn website of webshop en staat het een goede positionering in de weg? Leer in deze cursus hoe je het crawlbudget van jouw website analyseert én hoe je het optimaliseert. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • Indexability
  • • Canonical Tags
  • • HTTP Status Codes
  • • Robots.txt
  • • Sitemaps

3. JavaScript & SEO
Kan Google nu wel of niet met JavaScript omgaan? Deze discussie voer de laatste jaren de boventoon. In deze cursus leer je hoe je efficiënt om te gaan met bepaalde JavaScript SEO strategieën voor jouw website. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • De broncode en de DOM
  • • JavaScript crawling met SEO tools
  • • Crawlbudget

4. Speed, speed, speed
Paginasnelheid is key in SEO. Iedere milliseconde heeft effect op het gebruikersgedrag van je bezoekers. Er zijn enorm veel tools en metrics waar je op moet letten voor een optimale snelheid. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • Paginasnelheid in Google Analytics
  • • Betrouwbare én onbetrouwbare tools
  • • AMP

5. Structured Data & Rich Snippets
Het inzetten van Structured Data kan een enorme positieve invloed hebben op jouw SEO-strategie. Het helpt Google namelijk te begrijpen waar jouw pagina over gaat. Maar welke Structured Data past bij jouw website en hoe implementeer ik deze? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • Welke Structured Data te implementeren
  • • Implementatie van Structured Data
  • • Google Tag Manager

6. Google Search Console – Geavanceerde inzichten
Deze gratis tool van Google is onmisbaar in een optimale SEO-strategie. Maar je kunt zoveel meer met deze tool dan je misschien wel weet. Welke geheimen heeft Google Search Console voor je en met welk data moet je daadwerkelijk aan de slag? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • Geavanceerde Property’s
  • • URL Inspectietool
  • • Indexdekking

7. URL-Parameters, Filters & Paginatie
Met name SEO-specialisten die aan de webshop-zijde werken, hebben dagelijks te maken met filters, paginering en andere URL-parameters. Het onjuist configureren van deze facetten van SEO kunnen een goede positionering behoorlijk in de weg staan. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • Indexeerbare filters
  • •Rel prev/next

8. Mobile SEO – Mobile First of Mobile only?
De smartphone is al enige tijd het apparaat waar de meeste zoekopdrachten op worden uitgevoerd. Voor SEO betekent dit in veel gevallen ook een behoorlijke omslag van de SEO-strategie. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • Mobile versus Desktop
  • • Crawlen als een mobile crawlen
  • • Identificatie en oplossen van technische mobiele SEO-problemen
  • • Mobile First Index

9. Server Logs
Het analyseren van je server logs geeft exact aan waar Google (of andere crawlers) op je website is geweest. Zijn deze inzichten daadwerkelijk nodig voor mijn analyses of zijn er andere prioriteiten? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • Tools voor Server Log Analyzing
  • • Implementatie van Structured Data

10. Internationale SEO
Heb je een website met meerdere talen, of heb je meerdere internationale websites? Dan is een internationale SEO-strategie onmisbaar. Je wilt uiteraard dat je website in die meerdere regio’s en talen vindbaar wordt. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • • Multiregionale en Meertalige SEO-strategieën
  • • Hreflang tags
  • • Internationaal linkprofiel

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de training SEO & Copywriting voor beginners. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de Uitgebreide informatie (PDF) .

28-01-2019

Amsterdam

BCN Amsterdam Arena
Maandaggroep

 

 
06-03-2019

Utrecht

Meeting Plaza
Woensdaggroep

 

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de training SEO & Copywriting. Let op: de opleidingsprijs is btw-vrij.

Kosten

Opleidingskosten € 1.395,00
Opleidingsprijs € 1.395,00

Mark van Hattum

Eigenaar MvH Media

Lokatie

BCN Amsterdam Arena

Data & Tijden

24 November - 15:00 - 17:00

Schrijf je direct in of vraag meer informatie aan.

Gerelateerde cursussen

SEO & Copywriting

In de cursus SEO & Copywriting leer je hoe zoekmachines écht werken en welke rol copywriting daarin speelt.

Basis cursus

24 november | 15:00 - 17:00

1.395,-

SEO & Copywriting

In de cursus SEO & Copywriting leer je hoe zoekmachines écht werken en welke rol copywriting daarin speelt.

Basis cursus

24 november | 15:00 - 17:00

1.395,-

SEO & Copywriting

In de cursus SEO & Copywriting leer je hoe zoekmachines écht werken en welke rol copywriting daarin speelt.

Basis cursus

24 november | 15:00 - 17:00

1.395,-