skip to Main Content

Facebook & Instagram Adverteren

Effectief jouw doelgroep bereiken

  • Basis cursus
  • 16 juli | hele dag
  • 09:00 – 17:00
  • 499,-

De workshop

Wil je zelf aan de slag met adverteren binnen Facebook en Instagram, maar kom je er niet helemaal aan uit? Dan is deze workshop geschikt voor jou! In de workshop Facebook & Instagram adverteren ga je zelfstandig aan de slag met het opzetten van Facebook Business Manager en het creëren van rendabele campagnes. Je leert de verschillende mogelijkheden over adverteren, gaat dieper in op remarketing binnen Facebook en leert data analyseren. De verschillende targeting mogelijkheden komen aan bod zodat de advertentie aan de juiste doelgroep wordt getoond.

Voor wie bedoeld?

Voor online marketeers, social media-specialisten, communicatieadviseurs en andere communicatieprofessionals die willen adverteren op Facebook en Instagram, of meer resultaat willen behalen uit hun huidige campagnes.

Het programma

Benieuwd naar de inhoud van de Facebook & Instagram adverteren workshop? Bekijk dan het tabblad Programma om een preview te krijgen van de onderwerpen.

Direct rendement

  • Je weet hoe de structuur van Locatie: Van der Valk Utrecht Facebook Business Manager werkt
  • Je weet wat de beleidsprincipes van Facebook zijn voor het creëren van advertenties
  • Je krijgt inzichten in het ontwerpen van rendabele advertenties
  • Je kent de geavanceerde targeting methoden en weet hoe je deze kunt toepassen

1. Introductie

Adverteren via Facebook en Instagram is een hele mooie tool om te gebruiken wanneer jij jouw expertise en of jouw dienst/product onder de aandacht wilt brengen. Maar hoe kun je dit het beste doen? Dat leer je tijdens deze workshop.

2. Instellen van de Facebook bedrijfsmanager

De eerste stap is het juist instellen van de Facebook bedrijfsmanager. Van al jouw gegevens tot het koppelen van jouw pagina’s en eventuele pixels. Samen gaan wij tijdens deze workshop alles goed instellen zodat jij daarna aan de slag kunt met het opstarten van online campagnes.

3. Manieren van adverteren

Nu jouw bedrijfsmanager ingesteld is kun je gaan starten met het inzetten van online campagnes. Maar op welke manieren kun je advertenties gaan inzetten? Wat zijn daarin de mogelijkheden? In deze workshop vertellen wij jou daar alles over.

4. Plan van aanpak

Wat is het doel van de campagne die jij wilt gaan inzetten? Welke doelgroep wil jij gaan bereiken? Welke content ga jij gebruiken voor de campagne? Alle belangrijke punten die komen kijken bij het instellen van een online campagne gaan wij samen opschrijven in een klein plan van aanpak. Dit zodat jij alle handvatten op één plek hebt tijdens het instellen van de campagnes, als houvast bij het lezen van alle data, het eventueel bijsturen van de campagne én als evaluatie na afloop.

5. Instellen van jouw eerste online campagne

Met het uitgeschreven plan van aanpak is het nu tijd om daadwerkelijk de campagne in te gaan stellen. Alle stappen gaan wij samen doorlopen zodat jij weet hoe jij een campagne goed neerzet.

6. Leren de data te lezen van een campagne

Nu jouw campagne loopt wil jij graag weten hoe jij bepaalde data kunt lezen zodat jij weet hoe een campagne het doet. Dit geeft inzicht in of jij deze campagne moet bijsturen ja of nee en/of nadat de campagne is afgerond, of deze succesvol is geweest aan de hand van de doelen die jij vooraf voor jouw bedrijf hebt gemaakt.

Data & Locatie

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locatie van deze workshop.

09-05-2019 | hele dag
09.00 – 17.00
Van der Valk hotel Utrecht
Utrecht

Prijs

De prijs voor deze cursus is €499,- exclusief btw.

Astrid Damen
Social Media Specialist

Locatie

Van der Valk hotel Utrecht

Data & tijden

9 mei | 1 dag | 09:00-17:00

Schrijf je direct in of vraag meer informatie aan

Workshop
LinkedIn

Social Media
Strategie

Facebook &
Instagram

Back To Top