skip to Main Content

SEA Basis

Rendabele campagnes opzetten

  • Basis cursus
  • 7 mei | hele dag
  • 09:00 – 17:00
  • 799,-

De cursus

Met Google en Bing direct worden vertoond aan het gewenste publiek door te adverteren. In de SEA Basis cursus zullen we je alles vertellen over alle mogelijkheden die deze twee zoekmachines te bieden hebben. Hierdoor weet je welke campagnes het beste bij jouw gewenste resultaten passen.
In deze cursus leer je eigen campagnes op te zetten van begin tot einde. Je zal leren om de beste zoekwoorden te kiezen voor jouw campagnes en je campagnes op de meest efficiënte manier in te richten. Met de cursus kom jij erachter hoe een goede advertentietekst eruit ziet om de meeste (relevante) bezoekers naar je website te krijgen.

SEA Basis in de praktijk

Het opzetten van een campagne is niet moeilijk: het maken van een rendabele campagne daarentegen wel. Met deze cursus ben je in staat om eigen campagnes op te zetten binnen Google Ads en Bing Ads. Met de nieuw aangeleerde vaardigheden kan jij deze nieuwe campagnes meten, bijsturen, verbeteren en winnen!

Voor wie bedoeld?

De SEA Basis cursus is voor iedereen die interesse heeft om direct goed zichtbaar te zijn in de zoekmachines door middel van adverteren, maar niet weten waar ze moeten beginnen. Met de kennis uit deze SEA training ben je in staat om je eigen campagnes op te zetten en leer je waar je op moet letten om deze zo rendabel mogelijk te maken.

Het programma

Benieuwd naar de inhoud van de SEA cursus? Bekijk dan het tabblad Programma om een preview te krijgen van de onderwerpen.

Direct rendement

  • Je leert alles over de mogelijkheden binnen Google en Bing adverteren
  • Je ontwikkelt vaardigheden om de beste zoekwoorden voor jouw campagnes te kiezen
  • Je leert over efficiënte campagnestructuren
  • Je leert de beste advertentieteksten schrijven voor jouw advertenties

Welke SEA cursus past bij mij?

Ben jij al bekend met alle mogelijkheden binnen zoekmachine adverteren en heb je al rendabele Google Ads campagnes gemaakt? Dan past de cursus SEA Geavanceerd mogelijk beter bij je? Niet helemaal zeker welke cursus bij jou past? Neem dan contact met ons op. Onze opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze.

1. Mogelijkheden Google en Bing

Binnen deze cursus gaan we dieper in op de twee verschillende zoekmachines Google en Bing.
Wat zijn de verschillen? Welke doelgroepen kunnen we hiermee bereiken? Wat zijn de mogelijkheden binnen de zoekmachines? Belangrijke vragen om je strategie mee te bepalen.

Google Ads

  • Tekstadvertenties
  • Shopping
  • Remarketing

Bing Ads

  • Tekstadvertenties
  • Shopping

Welk kanaal is het beste?

2. Zoekwoorden

Wanneer je gaat adverteren in zoekmachines koop je zoekwoorden in. Het kan gezien worden als een soort veiling. Diegene met een hoger bod en een betere kwaliteitsscore krijgt een hogere plaats binnen Google of Bing. Maar wat zijn nu relevante zoekwoorden? In deze cursus gaan we hier dieper op in en leer je een eigen zoekwoordonderzoek samen te stellen.

  • Hoe kies je de beste zoekwoorden?
  • Wat is het benodigde budget?
  • Verschillende type zoekwoorden
  • In en uitsluiten

3. Campagnestructuur

Bij de opstart van een campagne binnen Google op Bing komt heel wat kijken. Voordat je hier aan begin is het belangrijk om een goede campagnestructuur op te bouwen. Hiermee maak je het voor jezelf overzichtelijk en zorg je voor de meest rendabele campagnes. In deze cursus leer je meer over het opzetten van een campagne met de bijbehorende structuur en advertentiegroepen.

  • Opstart campagne
  • Welke structuur hanteer ik?
  • Advertentiegroepen

4. Advertentieteksten

De volgende stap in het opzetten van de campagne is het schrijven van kwalitatieve advertentieteksten. In deze cursus ga je hiermee zelf aan de slag en krijg je de nodige tips en tricks.

  • Het schrijven van Advertenties
  • Maak het verschil met goede advertenties.
  • Hoe profiteert mijn SEO van mijn SEA?

5. Conversies

Wat is voor jou een conversie en hoe stel je een conversie in? Een conversie hoeft niet altijd een aankoop te zijn een conversie kan voor jou ook een heel anders doel zijn. Het is belangrijk om hoofd en subdoelen te bepalen zodat deze doorgemeten kunnen worden in de campagnes. Zonder conversies is het lastig om de campagnes te beoordelen en optimaliseren. In deze cursus kom je te weten wat conversies kunnen zijn en hoe deze ingesteld kunnen worden.

6. Meten, sturen, verbeteren en winnen!

Wanneer beoordeel je een campagne waarop? Hoe stuur je daarop? Wat kun je doen met de verzamelde informatie?

7. Google Shopping

Als extra gaan we in deze cursus nog dieper in op Google Shopping. Een van de mogelijkheden van adverteren binnen Google. Je komt te weten hoe Google Shopping werkt en hoe je omgaat met Google Merchant Center.

  • De werking van Google Merchant center
  • De werking van Google shopping
  • Biedingen instellen

Data & Locatie

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locatie van deze cursus.

07-05-2019 | hele dag
09.00 – 17.00
Van der Valk hotel Utrecht
Utrecht

Prijs

De prijs voor deze cursus is €799,- exclusief btw.

Mark van Hattum
SEA Specialist

Locatie

Van der Valk hotel Utrecht

Data & tijden

7 mei | 1 dag | 09:00-17:00

Schrijf je direct in of vraag meer informatie aan

SEA
Geavanceerd
SEO
Geavanceerd
Social Media
Strategie
Back To Top