skip to Main Content

SEA Geavanceerd

SEA strategieën ontwikkelen

  • Geavanceerde cursus
  • 26 & 27 juni| hele dag
  • 09:00 – 17:00
  • 1500,-

De cursus

Heb je in Google Ads al campagnes staan, maar weet je niet hoe je ze nog verder rendabel kan maken of nog meer kan groeien? Dan is deze cursus geschikt voor je om die extra stap te zetten. Met deze cursus zal je jouw SEA-strategieën verder ontwikkelen, werken aan een betere structuur binnen je campagnes en verder kijken naar geavanceerde mogelijkheden die worden aangeboden. Daarnaast zal je leren hoe je jouw campagnes kan automatiseren, zodat jij je nog meer kan richten op de meest belangrijkste aspecten van je campagnes

Voor wie bedoeld?

Deze training is met name bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar de verdieping in SEA. De basis is bekend, maar je wilt nog verder groeien met de campagnes die je al hebt staan.

  • SEA marketeers aan de bureauzijde
  • SEA marketeers voor een webshop
  • Developers die extra kennis van SEA willen opdoen
  • Marketingmedewerkers die extra kennis van SEA willen opdoen

Het programma

Benieuwd naar de inhoud van de SEA cursus? Bekijk dan het tabblad Programma om een preview te krijgen van de onderwerpen.

Direct rendement

  • Je ontwikkelt vaardigheden om jouw bedrijfsdoelen om te zetten in meetbare doelen
  • Na de cursus weet je welke structuren het beste werken binnen Google Ads
  • Je leert wat crawlbudget is en hoe je het analyseert en optimaliseert
  • Je leert meer over de mogelijkheden van automatiseren van campagnes, zodat jij meer tijd over houdt voor de echt belangrijke optimalisaties
  • Jouw Google Ads campagnes worden met de tips en learnings van deze cursus nog rendabeler

Welke SEA cursus past bij mij?

Ben jij al bekend met alle mogelijkheden binnen zoekmachine adverteren en heb je al rendabele Google Ads campagnes gemaakt? Dan past de cursus SEA Geavanceerd mogelijk beter bij je? Niet helemaal zeker welke cursus bij jou past? Neem dan contact met ons op. Onze opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze.

1. Ontwikkel jouw SEA strategie

Tijdens deze cursus zal je jouw SEA strategie verder ontwikkelen. De belangrijkste elementen voor het ontwikkelen en optimaliseren van je strategie komen aan bod:

  • Bedrijfsdoelen in meetbare doelen
  • Adwords vs Analytics. Welke moet je gebruiken?
  • Zoekwoorden en concurrentie onderzoek
  • Welke landingspagina werkt het beste?
  • Conversies vs. Ondersteunende conversies
  • Attributie van conversies

2. Stuctuur

Welke structuur werkt het beste en zorgt voor de laagste CPC prijzen? Campagnes proberen we zo rendabel mogelijk te maken voor zo min mogelijk kosten. Zelf kan je hier veel op aansturen, maar waar ga je dan direct mee aan de slag. Tijdens deze cursus gaan we dieper in op de volgende onderwerpen:

  • Welke structuur werkt het beste en zorgt voor de laagste CPC prijzen
  • Extensies. Alle extensies uitgelegd en voorbeelden van de beste resultaten
  • Sturen op CRO, CTR, CPC en kwaliteitsscores
  • Verbeter de kwaliteitsscores

3. Geavanceerde mogelijkheden

Om nog meer uit je bestaande campagnes te halen gaan we aan de slag met geavanceerde mogelijkheden binnen Google Ads. Hier komen de belangrijkste onderwerpen naar boven om campagnes nog rendabeler te maken en je doelgroep nog beter te brereiken.

Google Shopping

  • Verdeel de campagnes voor Longetail en shorttail
  • Automatiseren
  • Countdown advertenties
  • IF / Else in Google Ads
  • Dynamische search campagnes

Doelgroep

  • Remarketing
  • Vergelijkbaar
  • Customer Match
  • Intentie
  • Demografische biedingen goed toegepast

4. Automatiseren

Heb je zelf niet al de tijd om dagelijks aan je campagnes te werken? Zorg er dan voor dat je zo veel mogelijk automatiseert. Benut de kracht van de rekenkracht van computers. Zo automatiseer je jouw campagnes. Binnen Google Ads is er heel veel mogelijk om jouw campagnes verder te automatiseren.

5. Vraag en antwoord, live analyses

De cursus eindigen we met vraag en antwoord en live analyses. We gaan live meekijken met jouw campagnes om deze nog rendabeler te maken.

Data & Locatie

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locatie van deze cursus.

13-03-2019 & 14-03-2019 | hele dag
09.00 – 17.00
Van der Valk hotel Utrecht
Utrecht

Prijs

De prijs voor deze cursus is €1500,- exclusief btw.

Mark van Hattum

SEA Specialist

Locatie

Van der Valk hotel Utrecht

Data & tijden

13 & 14 maart | 2 dagen | 09:00-17:00

Schrijf je direct in of vraag meer informatie aan

SEO
Geavanceerd
Workshop
LinkedIn
Social Media
Strategie
Back To Top