skip to Main Content

SEO Geavanceerd

Maak je website beter vindbaar in Google

  • Geavanceerde cursus
  • 18 & 19 juni | hele dag
  • 09:00 – 17:00
  • 1500,-

De cursus

Dat SEO belangrijk is, is voor jou geen geheim. Jij bent immers al enige tijd bezig met het optimaliseren van een website (of meerdere websites). Daar loop je voortdurend tegen termen als crawlbudget en Mobile First Indexing aan. De standaard optimalisaties als een meta-titel optimaliseren en het toepassen van een H1 zijn voor jou al lang geen geheimen meer. Jij bent al meer de diepte in en maakt je druk om cralwbudget en crawl priorisering of het juist instellen van een canonical tag of je internationale SEO-strategie. In deze cursus leer je exact hoe Google je website leest, beoordeelt en uiteindelijk positioneert in de zoekresultaten. Maar belangrijker nog: je leert welke geavanceerde SEO-facetten belangrijk zijn en welke juist niet.

Voor wie bedoeld?

Deze training is met name bedoeld voor de SEO-specialist die op zoek is naar nieuwe en geavanceerde inzichten.

  • SEO marketeers aan de bureauzijde
  • SEO marketeers voor een webshop
  • Developers die extra kennis van SEO willen opdoen
  • Marketingmedewerkers die extra kennis van SEO willen opdoen
  • etc.

Het programma

Benieuwd naar de inhoud van de SEO cursus? Bekijk dan het tabblad Programma om een preview te krijgen van de onderwerpen.

Direct rendement

  • Je leert welke tools het meest efficiënt zijn en welke tool je moet inzetten voor welk onderdeel van je SEO strategie
  • Je leert hoe Google zich door je website heen verplaatst
  • Je leert wat crawlbudget is en hoe je het analyseert en optimaliseert
  • Je leert hoe je efficiënt om kaan gaan met bepaalde JavaScript SEO strategieën
  • Je leert alle tips & tricks van Google Search Console
  • Je leert alle tips & tricks van Google Search Console
  • Je leert je server logs te analyseren
  • Je krijgt geavanceerde inzichten in internationale SEO

Welke SEO cursus past bij mij?

Komen toch niet alle termen je bekend voor? Misschien past de cursus SEO medior mogelijk beter bij je? Twijfel je nog over welke cursus het beste bij je past? Neem dan contact met ons op. Onze opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze.

1. Advanced SEO Toolkit voor de echte SEO Specialisten

Welke tools zijn onmisbaar voor de echte SEO-specialisten? Uiteraard heeft iedere tools zijn eigen specialiteiten. In deze training leer je welke tools het meest efficiënt zijn en welke tools je inzet voor welk onderdeel van je SEO strategie: content, techniek, autoriteit of gebruikerssignalen.

2. Crawlen & Indexeren & Crawlbudget

Dat Google crawlt mag geen verassing voor je zijn. Maar hoe verplaatst Google zich eigenlijk door je website heen? En waarom is dit zo belangrijk? Een veel voorkomende term in de wereld van SEO is crawlbudget. Maar wat beteken crawlbudget eigenlijk? Is het een issue voor mijn website of webshop en staat het een goede positionering in de weg? Leer in deze cursus hoe je het crawlbudget van jouw website analyseert én hoe je het optimaliseert. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • Indexability
  • Indexability
  • HTTP Status Codes
  • Robots.txt
  • Sitemaps

3. JavaScript & SEO

Kan Google nu wel of niet met JavaScript omgaan? Deze discussie voer de laatste jaren de boventoon. In deze cursus leer je hoe je efficiënt om te gaan met bepaalde JavaScript SEO strategieën voor jouw website. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • De broncode en de DOM
  • JavaScript crawling met SEO tools
  • Crawlbudget

4. Speed, speed, speed

Paginasnelheid is key in SEO. Iedere milliseconde heeft effect op het gebruikersgedrag van je bezoekers. Er zijn enorm veel tools en metrics waar je op moet letten voor een optimale snelheid. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • Paginasnelheid in Google Analytics
  • Betrouwbare én onbetrouwbare tools
  • AMP

5. Structured Data & Rich Snippets

Het inzetten van Structured Data kan een enorme positieve invloed hebben op jouw SEO-strategie. Het helpt Google namelijk te begrijpen waar jouw pagina over gaat. Maar welke Structured Data past bij jouw website en hoe implementeer ik deze? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • Welke Structured Data te implementeren
  • Implementatie van Structured Data
  • Google Tag Manager

6. Google Search Console – Geavanceerde inzichten

Deze gratis tool van Google is onmisbaar in een optimale SEO-strategie. Maar je kunt zoveel meer met deze tool dan je misschien wel weet. Welke geheimen heeft Google Search Console voor je en met welk data moet je daadwerkelijk aan de slag? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • Geavanceerde Property’s
  • URL Inspectietool
  • Indexdekking

7. URL-Parameters, Filters & Paginatie

Met name SEO-specialisten die aan de webshop-zijde werken, hebben dagelijks te maken met filters, paginering en andere URL-parameters. Het onjuist configureren van deze facetten van SEO kunnen een goede positionering behoorlijk in de weg staan. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • Indexeerbare filters
  • Rel prev/next

8. Mobile SEO – Mobile First of Mobile only?

De smartphone is al enige tijd het apparaat waar de meeste zoekopdrachten op worden uitgevoerd. Voor SEO betekent dit in veel gevallen ook een behoorlijke omslag van de SEO-strategie. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • Mobiel versus Desktop
  • Crawlen als een mobile crawlen
  • Identificatie en oplossen van technische mobiele SEO-problemen
  • Mobile First Index

9. Server Logs

Het analyseren van je server logs geeft exact aan waar Google (of andere crawlers) op je website is geweest. Zijn deze inzichten daadwerkelijk nodig voor mijn analyses of zijn er andere prioriteiten? Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • Tools voor Server Log Analyzing
  • Implementatie van Structured Data

10. Internationale SEO

Heb je een website met meerdere talen, of heb je meerdere internationale websites? Dan is een internationale SEO-strategie onmisbaar. Je wilt uiteraard dat je website in die meerdere regio’s en talen vindbaar wordt. Je krijgt onder andere geavanceerde inzichten in:

  • Multiregionale en Meertalige SEO-strategieën
  • GEO Redirects
  • Hreflang tags
  • Internationaal linkprofiel

Data & Locatie

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locatie van deze cursus.

19-03-2019 & 20-03-2019 | hele dag
09.00 – 17.00
Van der Valk hotel Utrecht
Utrecht

Prijs

De prijs voor deze cursus is €1500,- exclusief btw.

Stijn Bergmans
SEO Specialist

Locatie

Van der Valk hotel Utrecht

Data & tijden

19 & 20 maart | 2 dagen | 09:00-17:00

Schrijf je direct in of vraag meer informatie aan

SEA
Geavanceerd
Workshop
LinkedIn
Social Media
Strategie
Back To Top