skip to Main Content

SEO Medior

Maak je website beter vindbaar in Google

  • Medior cursus
  • 9 april | hele dag
  • 09:00 – 17:00
  • 799,-

De cursus

Inmiddels ben je al redelijk bekend met SEO. Je weet hoe je een meta titel moet aanmaken en wat een H1 is. Maar nu wil je eindelijk wel eens wat verdieping in je SEO-kennis. Naar welke technische aspecten van mijn website moet ik kijken? Hoe maak ik een diepgaand zoekwoordenonderzoek die verder gaat dan de basis. Hoe meet ik nu specifiek mijn zoekwoordposities en gebruikersdata door? Dit zijn allemaal aspecten die wellicht buiten de basisbeginselen van SEO vallen. Vandaar dat deze cursus je inzichten biedt in de verdieping van de basis naar de volgende stap.

Voor wie bedoeld?

Deze training is met name bedoeld voor SEO marketeers die op zoek zijn naar de verdieping in SEO. De basis is bekend, maar je wilt de volgende stap maken.

  • SEO marketeers aan de bureauzijde
  • SEO marketeers voor een webshop
  • Developers die extra kennis van SEO willen opdoen
  • Marketingmedewerkers die extra kennis van SEO willen opdoen
  • etc.

Het programma

Benieuwd naar de inhoud van de SEO cursus? Bekijk dan het tabblad Programma om een preview te krijgen van de onderwerpen.

Praktisch

  • ‘SEO medior’ is een eendaagse training
  • Benodigdheden tijdens de cursus: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 10 personen
  • 100% niet goed, geld terug garantie
  • Locatie goed bereikbaar met openbaar vervoer & auto.

Welke SEO cursus past bij mij?

Weet je nog niet precies welke SEO cursus voor jou geschikt is? Neem dan contact met ons op. Onze opleidingsadviseurs helpen je graag bij het maken van de juiste keuze!

1. SEO Monitoring tools (Google Analytics)

Meten = weten. Daarom wil je dat je meetprogramma’s altijd de juiste data doormeet. Naast het doormeten van transacties of formulieren, is het soms enorm veel data om de analyseren. Vandaar dat je het jezelf makkelijker kunt maken door de data te splitsen, te segmenteren of aan te passen naar SEO.

  • UA-tags
  • Lokaal bezoek apart doormeten
  • Segmenten
  • Aangepaste rapporten
  • Custom Alerts

2. SEO Monitoring tools (Google Search Console)

Naast het meten van je bezoekers, wil je ook weten hoe je website presteert binnen de zoekmachines. Daar komt Google Search Console om de hoek kijken. Deze gratis tool van Google biedt enorm veel data. Maar wat moet je ermee en wat is belangrijk? Dat leer je in deze cursus. Je krijgt onder andere inzichten in:

  • Indexringstatus
  • Crawlstatistieken
  • Sitemaps
  • Gestructureerde Data
  • Etc.

3. Zoekintentie & Contentstrategieën

Iedereen zoekt anders en iedereen heeft een andere zoekintentie. Content is een breed begrip. Voor SEO is het echter onmisbaar. Goede content bestaat niet alleen uit tekst, maar ook uit afbeeldingen, video’s en meer. Juist die content gebruikt Google voor haar algoritme. Maar hoe optimaliseer je deze content? In deze cursus leer je onder andere:

  • Diepgaande Zoekwoordenonderzoeken – See, Think, Do-fase
  • Semantisch zoeken
  • CTR verbeteren op basis van data

4. Technische SEO – Welke facetten zijn belangrijk voor Google?

Techniek is belangrijk in SEO. Vandaar dat het goed is om te begrijpen welke technische SEO factoren een rol spelen in jouw strategie. Je wil natuurlijk dat Google jouw website zo goed mogelijk leest én begrijpt. Vandaar dat je in deze training inzichten en uitleg krijgt in wat bepaalde technische SEO-factoren betekenen en hoe je ze zo efficiënt inzet:

  • HTML
  • HTTP Status Codes
  • Meta Robot Tags
  • Canonical Tags
  • Hreflang Tags
  • Rel / Prev Tags
  • URL Parameters
  • Robots.txt
  • Sitemap.xml
  • Etc.

5. Structured Data – Wat is het en hoe helpt het mijn SEO?

Vrij vertaald is Structured Data bedoelt om Data te Structureren. Logisch, maar hoe helpt het mijn SEO? Deze opmaak maakt het mogelijk om de zoekmachine jouw data beter te begrijpen. Maar ook hierin zijn weer talloze keuzes mogelijk. In deze training krijg je inzicht in welke Structured Data voor jouw website van toepassing is. Je krijgt onder andere inzichten in:

  • Reviews
  • Producten
  • Local Business
  • Articles

6. Linkbuilding – Hoe bepaal ik of mijn linknetwerk aan verbetering toe is?

Dat linkbuilding belangrijk is, dat weet je. Maar het blijft enorm lastig om die links ook te verkrijgen. Als je al de mogelijkheid hebt voor een link, hoe bepaal je dan of een link nu echt iets toevoegt aan jouw websites linkprofiel? Dat leer je in deze cursus. Je krijgt onder andere inzichten in:

  • Wat zijn kwalitatieve links?
  • Welke tools gebruik je hiervoor?
  • Outreach strategieën

Data & Locatie

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locatie van deze cursus.

09-04-2019 | hele dag
09.00 – 17.00
Van der Valk hotel Utrecht
Utrecht

Prijs

De prijs voor deze cursus is €799,- exclusief btw.

Stijn Bergmans
SEO Specialist

Locatie

Van der Valk hotel Utrecht

Data & tijden

9 april | 09:00-17:00

Schrijf je direct in of vraag meer informatie aan

SEO
Geavanceerd
SEA
Geavanceerd
Social Media
Strategie
Back To Top