skip to Main Content
NIET GOED, GELD TERUG
Voldoet de training niet, direct je geld terug
GROEPSGROOTTE
Maximaal 10 personen voor de juiste intensieve begeleiding
VAKSPECIALISTEN
Jouw cursus door
vakspecialisten
UNIEKE CURSUSSEN
Cursussen met actuele
lesstof

Social Media marketing

Wil jij intensiever aan de slag met jouw social media, maar weet je niet precies hoe je dit aan moet pakken? Of wil je meer te weten komen over Facebook adverteren, Instagram adverteren of LinkedIn adverteren? Dan zijn de cursussen van Social Media Marketing geschikt voor jou. Als (middel) groot bedrijf kun je het niet meer permitteren om niet aanwezig te zijn op social media. Dit is de plek om verschillende doelgroepen te bereiken en waar je potentiƫle klanten zich bevinden. Daarnaast wordt er op Social Media heel veel belangrijke informatie gedeeld, die voor een bedrijf belangrijk kunnen zijn en waar je als bedrijf van kan leren.

Inzet van social media

Social media kunnen op vele manieren worden ingezet; je kunt het gebruiken om bezoekers te informeren, kennis te geven over een product en/of dienst of een nieuw product en/of dienst in de markt zetten, naamsbekendheid creƫren, sales of voor leadgeneratie.

Belangrijk hierbij is om niet zomaar content te gaan plaatsen, maar om hier een effectieve Social Media strategie voor te ontwikkelen. Daarnaast is het ook goed om na te denken welke Social Media kanalen aansluiten bij het product of de dienst die je aanbiedt. Ieder Social Media kanaal heeft zo zijn eigen doelgroep en functionaliteiten. Denk aan LinkedIn, Facebook, Instagram, Youtube en Twitter.

Wat leer je in onze social media cursussen?

Je leert onder andere…

  • … wat een social media strategie inhoudt en hoe je deze kan ontwikkelen
  • … hoe je een social media planning maakt
  • … wat de mogelijkheden zijn van Facebook en Instagram adverteren
  • … welke social media kanalen waarvoor ingezet kunnen worden
  • … wat de Facebook Pixel inhoudt en hoe je deze gebruikt
  • … waarvoor LinkedIn adverteren interessant is en wat de mogelijkheden zijn
  • … op strategisch niveau naar de online strategie van jouw bedrijf leren kijken
  • … hoe je data inziet en hoe je er verbeteringen op doorvoert
  • … hoe je praktisch aan de slag gaat met jouw eigen social media doelen en strategie
  • … ook organisch veel tips & tricks voor het plaatsen van goede content
  • … hoe je jezelf kan verdiepen in de doelgroepen van de diverse social media platformen
  • … hoe je online leads kan verzamelen of conversies kan behalen
  • … wat een funnel is en hoe je deze op kan zetten

Ons Social Media cursus overzicht

Social Media strategie
  • Strategie bepalen
  • Doelgroep
  • Online zichtbaarheid
  • Strategie analyseren
  • Merkbekendheid
  • Bedrijfsdoelen
Facebook & Instagram
  • De beste content creën
  • Online adverteren
  • Algoritme van Facebook & Instagram
  • Facebook vs. Instagram
  • Marketdoelstellingen
  • Beleid Facebook
LinkedIn
  • Bedrijfsprofiel
  • Contentvormen LinkedIn
  • Persoonlijk LinkedIn profiel
  • Online zichtbaarheid
  • B2B branche
  • Online CV
Facebook & Instagram
  • Business Manager
  • Campagnestructuur
  • Beleid van Facebook
  • Facebook Pixel
  • Advertentiedoelstellingen
  • Data analyseren
Workshop LinkedIn
  • Campagnemanager
  • Targeting binnen LinkedIn
  • Backendstrategieën
  • LinkedIn strategie
  • Opzetten campagnes
  • Data analysere
Back To Top