skip to Main Content

Social Media Strategie

Effectief jouw doelgroep bereiken

  • Basis cursus
  • 4 juni | hele dag
  • 09:00 – 17:00
  • 499,-

De cursus

Het gebruik van social media binnen jouw onderneming is echt onmisbaar geworden, of je nu een dienst of product aanbied. Het begint echter niet gelijk met het plaatsen van berichten op social media platformen, maar bij het kiezen en creëren van een strategie. Hierbij moet je denken aan strategieën als: van welke doelgroepen je wilt bereiken tot aan hoe jij jezelf online wilt gaan presenteren. Met een juiste strategie kun jij met jouw bedrijf snel stappen gaan zetten.

In deze cursus ga jij leren hoe je een social media strategie kunt creëren voor jouw onderneming. Van hoe je die kunt opzetten en inzetten tot het analyseren en bijsturen. Jij krijgt alle handvatten die daarvoor nodig zijn én je gaat er tijdens deze dagtraining ook zelf mee aande slag. Met deze cursus leg je de basis voor hoe jij jouw bedrijf opsocial media gaat presenteren!

Voor wie bedoeld?

Voor iedereen die beter inzicht wil krijgen in de mogelijkheden en toepassingen van verschillende social media kanalen. De training gaat dieper in op het creëren van een strategie en hoe je jezelf als onderneming op social media moet presenteren.

Het programma

Benieuwd naar de inhoud van de social media cursus? Bekijk dan het tabblad Programma om een preview te krijgen van de onderwerpen.

Direct rendement

  • Je weet hoe je een social media strategie kunt creëren
  • Je bent zelf aan de slag gegaan met jouw eigen social media strategie
  • Je weet hoe je jezelf als onderneming op social media moet presenteren
  • Je kunt zelfstandig de huidige social media strategie analyseren en bijsturen

1. Kennismaking social media

Op dit moment zijn er een aantal grote social media platformen. Welke zijn dat? En waar kun je welk platform het beste voor gebruiken? Niet ieder platform gebruik je op dezelfde manier.

2. Doelgroep bepaling

Wie wil jij door middel van social media gaan bereiken? En hoe kun je die doelgroep het beste bereiken? Door middel van onder andere een test kom jij erachter waar de krachten vanuit jouw bedrijf liggen én hoe jij deze kunt gaan gebruiken binnen jouw social media strategie.

3. Het creëren van een strategie

Voor het creëren van een strategie heb je onder andere jouw visie, missie én doelgroep nodig. Door goed te kijken naar deze drie factoren kunnen wij nu een social media strategie creëren. Vervolgens is het vanuit deze strategie mogelijk om een plan te schrijven met eventuele doelen.

4. Vormen van content

Social media content is niet puur alleen een regel tekst met eventueel een foto of een video plaatsen. Het draait allemaal om de boodschap die jij graag wilt overbrengen én op welke manier jij dit het beste kunt doen voor jouw bedrijf. Voor het ene doel werkt misschien een foto beter, en voor het andere juist bijvoorbeeld een livestream.

5. Schrijf een social media plan

In een social media plan staat jouw hele strategie beschreven. Van wie de doelgroep is, tot alle doelstelling én de missie & visie van jouw bedrijf. Dit plan geeft jou de handvatten die nodig zijn om vervolgens een praktisch en overzichtelijke planning te maken van alle social media activiteiten die jij graag wil gaan toepassen.

6. Maak een social media planning

Een social media planning is ontzettend belangrijk, deze tool zorgt voor overzicht én rust. Ook zorgt het ervoor dat je precies weet wanneer en wat je op social media gaat plaatsen, het laat je inspelen op speciale data en je kunt nu 1 tot 6 maanden vooruit werken en/of plannen.

Data & Locatie

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locatie van deze cursus.

19-03-2019 | hele dag
09.00 – 17.00
Van der Valk hotel Utrecht
Utrecht

Prijs

De prijs voor deze cursus is €499,- exclusief btw.

Astrid Damen
Social Media Specialist

Locatie

Van der Valk hotel Utrecht

Data & tijden

19 maart | 1 dag | 09:00-17:00

Schrijf je direct in of vraag meer informatie aan

Workshop
LinkedIn

Workshop Facebook & Instagram

Facebook &
Instagram

Back To Top